Sužinok kaip veikia VisioGarden3D

 

Parsisiuntę   VisioGarden 3D ar VisioGarden3D Demo versiją

 iš https://visiogarden.lt/ svetainėje esančios elektroninės parduotuvės, savo kompiuterio ekrane  matysite

suglaudintą aplanką 7-Zip arba RAR formatu.

Norėdami išskleisti suglaudintą aplanką, dešiniuoju pelės klavišu spustelėkite aplanką ir pasirinkite komandą ―

išskleisti vykdomąjį VisioGarden3D aplanką (Extract files, Extract To).

Išskleistame vykdomosios programos aplanke rasite aplikaciją    VisioGarden 3D (žalią laistytuvą).

Atidarykite šią aplikaciją ir kelias sekundes lukterėkite, kol atsidarys programa (atidarymo laikas priklauso nuo jūsų kompiuterio techninių galimybių).Dabar  jūs jau esate VisioGarden 3D erdvėje, sveiki atvykę!  Čia rasite  ir programos gidą, kuris padės susipažinti su valdymo galimybėmis:

Meniu juostos yra dešinėje ir kairėje ekrano pusėse.

Dešinėje pusėje esančioje meniu juostoje mygtukai skirti išsirinkti norimą objektą iš augalų ar kitų sodo elementų katalogų pagal rūšį, aukštį, dydį, preliminarią kainą ir auginimo sąlygas.

 Atvėrus programos langą matote jį sklype stovinčio žmogaus akimis, taigi galite pradėti kurti jums patinkančius projektus,  augalų kompozicijas.

 Išbandykite programos galimybes, pasirinkite augalus ar kitus sodo elementus iš katalogų, esančių dešinėje ekrano pusėje, meniu juostoje.

Pasirinkę norimą objektą ir spustelėję jį kairiuoju pelės klavišu pamatysite, kad Sodinimo mygtukas dešiniajame ekrano kampe,

 apačioje, taps ryškus – tai bus ženklas, kad pasirinktas objektas yra aktyvus, jį galite sodinti į jums patinkančią vietą tempdami.

Spustelėkite kairįjį pelės klavišą norimoje ekrano vietoje ir atleiskite jį. Pasirinktas objektas bus įtvirtintas.

Jeigu jums užteko vieno pasirinkto elemento, tuomet pelės kairiuoju klavišu spustelėkite tą patį Sodinimo mygtuką – jis taps blyškus, vadinasi, galėsite rinktis kitą elementą

 ar tęsti kitą kuriamo projekto veiklą.


Jeigu norite į kitą vietą perkelti pasodintą objektą, paspauskite kairiuoju pelės klavišu. Kai šis pradės linguoti, tai bus ženklas,

kad elementą galite perkelti į kitą vietą.

Jei norite panaikinti pasodintą objektą, paspauskite jį kairiuoju pelės klavišu. Kai šis pradės linguoti, tai bus ženklas,

 kad elementą galite panaikinti paspaudę klaviatūroje esantį Delete klavišą.

Jei norite pasodinti daugiau augalų ar kitų objektų, tai galite padaryti tuomet, kai yra ryškus Sodinimo mygtukas.

Esant žaliam Sodinimo mygtukui, galite pasirinkti norimą objektą iš katalogo ir kairiuoju pelės klavišu galite kartoti sodinimo veiksmą

 tiek kartų, kiek norite padauginti objektų.

Norėdami baigti objekto dauginimo veiksmą, kairiuoju pelės klavišu vėl spustelėkite Sodinimo mygtuką – jis taps nebeaktyvus ( bus tamsus).

Jei norite kurti projektą iš didesnių objektų, tokių dideli medžiai, namai, takai, baseinai ar kiti mažosios architektūros elementai,

naudokitės kitu programos langu „žvilgsniu iš paukščio skrydžio“, į kurį galite patekti paspaudę kairėje ekrano pusėje, meniu juostoje,

esantį mygtuką Keisti vaizdą.

Atvėrus šį langą jums bus patogiau įtvirtinti didesnius objektus, keisti jų dydį, padėtį, artinti, tolinti, nes sklypą matysite visu perimetru.

Taip pat bet kada galite vėl spausti mygtuką Keisti vaizdą ir atsidurti „ant žemės“.

Dešinėje ekrano pusėje rasite ir Dirvožemio piešimo mygtuką, kuris skirtas piešti norimus žolės, grunto ar vandens paveikslus.

Paspaudus šį mygtuką, kairėje ekrano pusėje atveriama lentelė, kurioje galite pasirinkti kelias funkcijas:

 rodyti piešiamo lauko plotą, (galite tą plotą didinti, mažinti), keisti lauko padėtį, dydį klavišais Q, E, Z,X, U, I , N M.

Q klavišu pasuksite lauką į kairę 15º kampu, E klavišu – į dešinę 15º kampu, Z klavišu pasuksite lauką į kairę pusę 0,5º kampu,  X – į dešinę 0,5º kampu.

I klavišu lauką pailginsite, U klavišu – sutrumpinsite, N klavišu pastorinsite, M klavišu jį paploninsite.

Čia taip pat galite pasirinkti dirvožemio tipą, teptuko storį.

Kairėje pusėje esančioje meniu juostoje mygtukas Išsaugoti sklypą skirtas išsaugoti sukurtus projektus. Kiekvieną kartą kurdami

projektus, juos išsaugokite bet kuriame iš 10-ies saugojimo langelių.

Išsaugoti projektai numeruojami, o langeliai, kuriuose jau yra išsaugoti projektai, tampa pilkesni – taip lengviau įsiminti,

kiek projektų jau esate sukūrę. Jei norite sukurti daugiau nei dešimt projektų, juos galite išsaugoti tokiu pačiu principu,

 tik jau negalėsite susigrąžinti prieš tai buvusio projekto iš pasirinkto langelio. Norėdami pamatyti bet kurį vieną iš anksčiau sukurtų projektų, spauskite mygtuką  Įkelti išsaugotą sklypą.

Sugrįžus  į anksčiau sukurtą ir išsaugotą projektą, jį galėsite keisti, koreguoti, demonstruoti ir vėl išsaugoti.

Jei norite ekrane matyti konkretaus sklypo formą (ribas), rinkitės mygtuką Kurti sklypo ribas ir pereikite į 2D erdvę, kurioje lengvais keliais pasirinkimais nustatysite sklypo kontūrus.

Perėję į sklypo ribų kūrimo etapą, galite pasirinkti Darbo lauką, artimą turimo sklypo dydžiui.

Pasirinkitę Darbo lauko mastelį, artimą jūsų sklypo dydžiui, ekrano viršuje ir kairėje pusėje matysite liniuotę, kuri padės pažymėti sklypo

kraštinių ilgį .Tai padaryti bus lengviau, jei šalia turėsite realų savo sklypo planą.

P.S. jei nežinote kurį Darbo lauko mastelį pasirinkti, galite atsiųsti savo sklypo planą ar topo nuotrauką su sklypo koordinatėmis el.paštu info@visiogarden. lt ir mes padėsime jums pasirinkti Darbo lauką bei sugeneruoti sklypo ribas.

Atsižvelgdami į kraštinių ilgį, pelės klavišo paspaudimu pažymėkite sklypo kampus kamuoliukais panašiai kaip jūsų sklypo plane.

Tam, kad ekrane jūsų sklypo koordinatės būtų teisingai nustatytos pasaulio šalių atžvilgiu, rekomenduojame pirmą kampą žemėlapyje

pažymėti ekrano apačioje esančiame langelyje, taip, kaip yra sklypo plane, o likusius sklypo kampus žymėti judant pagal laikrodžio rodyklę.

Pažymėjus sklypo kampus kamuoliukais, spauskite mygtuką Generuoti ribas ir jums automatiškai bus sugeneruotos sklypo ribos.

Paspaudus mygtuką Generuoti ribas, jums bus automatiškai sugeneruotas sklypo kontūras. Jei šis sklypo kontūras tinkamas,

 galite grįžti į 3D erdvę. Tačiau jei norite pakeisti sklypo ribas, spauskite kairėje ekrano pusėje esantį mygtuką Ištrinti. Ribos bus panaikintos ir vėl galėsite kurti paspaudę mygtuką Generuoti ribas.

Jei ekrane matote sklypo kontūrą, kuris panašus į turimo sklypo plano vaizdą, spauskite mygtuką Grįžti į 3D sklypą ir tęskite kūrybinį procesą 3D erdvėje.

Sugrįžus į 3D erdvę, spauskite pelės klavišą bet kurioje ekrano vietoje ir tęskite savo svajonių projektą.

Šioje nuotraukoje matome sugeneruoto sklypo ribas iš paukščio skrydžio perspektyvos, kur galite tęsti kūrybos procesą arba galite paspausti mygtuką Keisti vaizdą ir tęsti pradėtą darbą kitame ekrano lange lyg stovėtumėte

 „ant žemės“.

Jei norite sužinoti kiek objektų galite susodinti ar nutiesti viename kvadratiniame žemės metre, uždėkite varnelę

 ant mygtuko Mastelio linijos, ekrane žvelgdami į savo sklypą iš paukščio skrydžio perspektyvos.

Ekranas taps suliniuotas į langelius, o viršuje ir dešinėje pusėje atsiras liniuotės, kurios parodys, kiek kvadratinių metrų yra pavaizduota viename langelyje.

Susodinę pasirinktus objektus į langelį, galėsite sužinoti kiek vienetų rekomenduojama sodinti į vieną ar kelis žemės kvadratinius metrus,

priklausomai nuo mastelio dydžio. Objekto plotį ir ilgį rasite kataloge prie jo charakteristikos.

Mastelio dydį galite reguliuoti pelytės ratuko pasukimu ir nustatyti norimą kvadratinių metrų skaičių viename langelyje.

Sukūrus projektą ir norint sužinoti kiek ir kokių objektų yra projekte bei sužinoti preliminarias kainas, spauskite mygtuką Skaičiuoti objektus ir kompiuterio ekrane pamatysite sąrašą objektų, esančių sukurtame projekte.

Norėdami išsaugoti sukurto projekto nuotraukas, spauskite mygtuką Išsaugoti vaizdą.. Sukurti vaizdai bus išsaugoti naujai sukurtame aplanke, esančiame VisioGarden3D vykdomojoje programoje.

Norėdami išsaugoti sukurto projekto pasirinktų objektų sąrašą, spauskite mygtuką Išsaugoti sąrašą.

Sąrašas bus išsaugotas tame pačiame aplanke.

Norėdami stebėti saulės kelią ir matyti, kuriomis dienos valandomis tam tikroje sklypo vietoje šviečia saulė, ar kuri sklypo vieta yra pavėsinga, naudokitės vidurvasario saulės kelio slankikliu.

Norėdami rasti informaciją apie vieno ar kito mygtuko panaudojimo galimybes, naudokitės mygtuku Informacija.

Norėdami pakeisti kompiuterio ekrane esančių objektų šviesumo, kontrasto, ryškumo parametrus, naudokitės mygtuku Nustatymai.

Norėdami orientuotis pasaulio šalių atžvilgiu pasitelkiant kompasą, stebėkite kompaso padėtį – jei kompaso šiaurės rodyklė, kuri visada rodo šiaurę, jūsų suformuotame sklype yra pasisukusi į viršų, vadinasi sklypo ribų nustatymas pasaulio šalių atžvilgiu teisingas.

Jei projekto kūrimo metu pamiršote ar nežinote vienos ar kitos programos valdymo galimybių, spauskite kairėje ekrano

 pusėje, meniu juostoje, esantį mygtuką Informacija.

 Bus atvertas langas, kuriame rasite paaiškinimus apie vienų ar kitų funkcijų valdymo galimybes.

Jei norite apžvelgti sukurtą projektą, tai galite padaryti lange, kuriame vaizdas matomas stovinčio žmogaus akimis ir „vaikščioti“ po sklypą klaviatūros rodyklėmis judant į visas jo puses arba sparčiai judėti spaudžiant Shift klavišą.

Jei norite pamatyti sklypą 360ºkampu, galite tai padaryti ir judindami pelę, kai esate nuspaudę dešinįjį jos klavišą.

Jei norite pakeisti pasirinktų objektų aukščio pozicijas (juos pakelti ar nuleisti) paspauskite kairiuoju pelės klavišu pasirinktą objektą ir

 koreguokite jo aukštį A/S /D klavišais.

 A klavišu pakelsite objektą į pageidaujamą aukštį, S klavišu nuleisite objektą, o D klavišu grąžinsite objektą į pradinę padėtį.

Pamatyti sukurtą apželdinimo projektą galima ir iš paukščio skrydžio perspektyvos.  Paspaudus kairėje ekrano pusėje esantį mygtuką Keisti vaizdą,

sukurtas projektas ar tam tikra jo dalis bus matoma iš viršaus.

Šiaudinė skrybėlė žymės vietą, kurioje jūs esate. Jeigu norite matyti vieną ar kitą objektą detaliau, artinti ar tolinti vaizdą, naudokitės pelės ratuku.

Norėdami pakeisti pasirinkto objekto padėtį, dydį, naudokitės klavišais Q, E, Z,X, U, I , N M.

 Klavišu Q pasuksite objektą į kairę 15º kampu, E klavišu – į dešinę 15º kampu, Z klavišu pasuksite objektą į kairę pusę 0,5º kampu,  X – į dešinę 0,5º kampu.

Klavišu I objektą pailginsite, U klavišu – sutrumpinsite, N klavišu pastorinsite, M klavišu jį paploninsite.

Linkime kūrybinės sėkmės!